Kupovanie si priazne voličov počas predvolebnej kampane…

13. apríla 2010, Martha Bielska, Takmer politika

Povestné  klobásky a pivo už asi budú prežitkom, ale predsa len… na ich príklade sa dá aplikovať, ako vníma volič “ponuku” strán. Niektorí sa spravidla nerýpu v ich programoch, ale vnímajú iba podujatia, na ktorých sa niečo ponúka, a možno si budú môcť aj potriasť “pravicou” s lídrom, ktorý je možno aj ľavý, pardón ľavičiar.

Predvolebná kampaň má svoje nepísané pravidlá. Čím viac humbugu okolo, tým viac vzbudzovania pozornosti, tým viac potenciálnych voličov. Okrem usmiatych tvárí na billboardoch sa najviac osvedčili klobásky a pivo na neformálnych stretnutiach. Je to takpovediac rukolapný dôkaz, že ten, kto sa usiluje o priazeň voličov, je ochotný aj niečo konkrétne pre neho urobiť. Volič je tvor podplatiteľný… Ak sa môže zadarmo najesť a napiť a nebodaj aj zadarmo odviezť autobusom, tak bude kandidáta vychvaľovať do neba. Ak však narazí na prvý problém, je schopný poslať ho do čerta a pokukovať po niekom, kto by mu ponúkol niečo lepšie…

Je to začarovaný kruh. Skúste počas prvotnej predvolebnej eufórie niečo vytknúť veľaváženému kandidátovi. Ostatní vás udupú. Predvolebná kampaň je predsa v zmysle hesla Jeden za všetkých a všetci za jedného. Buď prijmete uniformovaný názor, alebo si choďte na inú ”kortešačku”.   

Ešte by bola jedna možnosť ako nevytŕčať z radu. Nechať si verejne medové motúziky popod nos ťahať a na volebnom lístku označiť predsa len toho, komu veríte viac. Kto nie je až taký okázalý, ale mohol by nejaký ten sľub eventuálne aj splniť. :-)