Konečne prídu na rad predvolebné okrúhle stoly v Slovenskej televízii. Markíza tiež ponúka prezentáciu jednotlivých strán. Pre každého voliča, ktorý sa chce seriózne rozhodnúť koho voliť, je to určite vítané. Veď prečo by sa mal nechať vtiahnuť do úzkeho výberu, ktorý mu ponúkajú prieskumy verejnej mienky? Tie sa zameriavajú spravidla iba na strany, ktoré by mali už tradične zabodovať a prekročiť prah 5 percent, plus na zopár strán, ktorým robia od začiatku predvolebnej kampane vynikajúcu reklamu. Lenže sú tu aj ďalšie nové strany, ktoré nemajú svoju tradíciu ani reklamu v prieskumoch a pritom nikde nie je napísané, že by nemohli zohrať úlohu pri rozhodovaní sa koho voliť.
Konečne bude možnosť väčšieho výberu a porovnávania. Veď do júnových volieb 2010, ktoré sa nezadržateľne blížia, ide 18 strán a nie iba 6 až 8, o ktorých je stále reč.
V Českej republike sa dostali do parlamentu dve nové strany (Top 09 a Veci verejné), ktorých samotní lídri priznali, že prieskumy verejnej mienky sa ani zďaleka nepriblížili k ich vynikajúcim volebným výsledkom. Naopak víťazná strana (čo do počtu hlasov) ČSSD získala asi o 8 percent menej ako hlásali prieskumy.
Nedajme sa teda pomýliť najmä prieskumami, ktoré si účelovo objednávajú niektoré politické strany, ale zoberme rozum do hrsti. Ešte stále máme pred sebou 12 dní na to, aby sme si zistili o politických stranách rozhodujúce informácie, a to aj vďaka debatám či spotom v televízii.
rozum22 Voliť, voliť,ale koho, ...
Martha Bielska Necelých dvanásť ...
Celá debata | RSS tejto debaty