K billboardu SNS: „Aby sme nekŕmili tých, čo nechcú pracovať.“
Prečítala som si na blogu niektoré príspevky zamerané na cigánsku či rómsku otázku. Keďže boli prevažne orientované na osobné skúsenosti s Cigánmi, tak som sa rozhodla dať aj svoj pohľad, ale trochu z inej strany.
Slovenská národná strana vyštartovala do predvolebného boja vskutku originálnym spôsobom. Načo veľa rečí: stačí dať na billboard typického Róma s nápadným tetovaním, odhalenou hruďou a hrubou reťazou, ktorá má byť akože zlatá. Neviem, možno aj je. Pod fotografiou je text: „Aby sme nekŕmili tých, čo nechcú pracovať.“ A ešte nesmieme zabudnúť na výrazný znak SNS.
Na billboarde nie je portrét predsedu strany či podpredsedníčky. Načo aj. Volebné preferencie tejto strany vo väčšine prieskumoch verejnej mienky klesli pod prah zvoliteľnosti. Čo ak ľudia svoj nesúhlas vyjadria nejakými nevhodnými kresbami, ako je to na Slovensku zvykom? Verím tomu, že títo politici by neboli výnimkou.
SNS išla na to s rozumom. Dáme heslo, s ktorým súhlasí väčšina Slovákov a máme o popularitu postarané. A o čo viac vzbudí takýto billboard polemík, o to lepšie. Aspoň je tým zaručená reklama aj v médiách. Ťah im vyšiel. Namiesto tradičného hodnotenia politickej strany a jej programu, kritizujeme – aj tu na blogu – Cigánov.
Aj čitatelia Pravdy sa majú možnosť vyjadriť k otázke, či považujú billboardovú kampaň SNS za rasistickú. Zhruba do 20.30 hod.odpovedalo 64,8 % čitateľov nie a 27,8 % áno. Ostatní buď nehodnotili (5,6 %) alebo sa nevedeli vyjadriť (1,9 %).
Nuž, páni politici – a to sa týka všetkých parlamentných politických strán – kde ste boli doteraz? Kedy sa už konečne naplnia sľuby, že sa rómska (cigánska) problematika bude riešiť? Doteraz mali na to priestor aj poslanci SNS. Nielen tesne pred voľbami vyťahovať lacné heslá… Táto téma je však kapitola samá o sebe.
SNS sa podarilo vytiahnuť otázku rasizmu (nezabudli však ani na maďarskú otázku), nech sa opäť hádame a delíme na tých za a proti… A my sa, ako vždy, necháme vtiahnuť…
Dočítala som sa, že billboardová spoločnosť všetkých 29 billboardov „s rasistickým motívom“ na celom Slovensku a na vlastné náklady sa od takéhoto spôsobu vedenia kampane zásadne dištancuje.
Tak teda, máme na výber. Buď SNS zatlieskame a budeme ich utekať voliť, lebo však otvorene hovoria o problémoch na Slovensku, alebo im iba prikývneme a s chladnou hlavou si pospomíname, prečo sme ich vlastne už voliť nechceli… Vie to niekto?
Martha Bielska Milan, doplnila som ...
Milan A tá spoločnosť nevidela, ...
Celá debata | RSS tejto debaty